Wednesday, January 27, 2010

hope or wish ?

When all about you is black with gloom,
And all you feel is pending doom.
When your bones are racked with grim despair -
When every breath is a gasp for air.
Keep on going, though you need to grope,
For around the bend is a ray of hope.

A ray of hope is perhaps all that's left,
As your will to live has been bereft.
You've lost it all, it's just no use!
You can end it all, you need no excuse.
But throw away that piece of rope,
And give yourself a chance of hope.

Just give yourself another day,
Brushing aside what your thoughts may say.
This is your life and you can make a new start,
By ignoring the brain - just follow the heart.
Taking baby steps in order to cope,
And minute by minute you'll build on your hope.

Build on your hope,. one day at a time,
Though the road be steep and hard to climb.
The hurts of the past - they should be dead.
The fears of the future are all in your head.
Just live in the present and refuse to mope
Your life will sparkle for you're living in hope.

by Brian Quinn

sometimes she felt that she was too bad coz
no one likes her
but i think she's not that bad right guys?..
it just her feeling..;)

she thought that..

she thought that today would be a bad day for her..but.....

today, she is very happy..
happy to has a happy day..
hurm?
why?
i asked her..why she is very happy today..
she replied, ":)"
hurm?
she gives me a big smile...
she has successfully having a sv for her project ..ouh..hehe
i'm happy to hear that too..
hope her project run smoothly~~
good luck to her..^^

Tuesday, January 26, 2010

she's third year student!

salam ;)

new semester..being a final year student? nope2..she is 3rd yr 2sem student..hehhe

hurm.. 1 day of school sgt2 memenatkan.. maybe turun naek tangga + bejalan2 jauh..okeyh..alasan tuh semua xleh paki tok 1 day..die byk naek kete kot +lif..haha

hurm..2 day..pagi2 lagi die xnak pegi kelas...sbb tersalah tgk jadual..dia dah set dlm kepale kelas jam 10..tp..rupe2nyer kol 9!!!!...ape2 p0n..die bejaye gak g kelas dlm keadaan yg sgt terpakse okeyh..haha..tahniah untuk die..;) maybe kelas malaysian studies tuh best kot! ^^

hurm..cane eh 3 day kelas die esok?? aaa... ape surprise esok eh?? ^^ FYP I ke?
or mungkin die....xnak g kelas lg????

but i think..she does not afraid of tomorrow, for she has seen yesterday and she love today!
hoping tomorrow will be better than today!!! 



pegi kelas esok paham???

Monday, January 18, 2010

cikgu, ishaan & disleksia~

19 January 2010

pusing belakang
nampak...
tayar bergolek2
sbb tuh rupenyer tayar kerete bulat

smlm tgk cite hindustan..
pasal seorang budak yg ade penyakit disleksia..baru tahu ade saket nih..huhu~
mengikut encik wiki:-

Disleksia terdiri daripada dua perkataan Yunani iaitu "DYN" bermakna susah, dan "LEXIA" bermakna tulisan. Disleksia bukannya satu penyakit, tetapi merupakan salah satu gangguan dalam pembelajaran yang biasanya dialami oleh kanak-kanak. Lazimnya, masalah pembelajaran yang dihadapi adalah seperti membaca, menulis, mengeja, dan kemahiran mengira. Oleh itu dyslexia merujuk kepada mereka yang menghadapi masalah untuk membaca dan menulis walaupun mempunyai daya pemikiran yang normal.
Mereka yang mempunyai Disleksia bukannya menghadapi kecacatan malah sebahagian daripada orang-orang yang terkenal juga mempunyai disleksia. Sesetengah mereka yang mempunyai keadaan disleksia mempunyai kesukaran untuk menyebut perkataan yang panjang, dan ada yang sukar mempelajari turutan seperti nama bulan dan sifir. Setiap orang dengan disleksia mempunyai masalah yang tidak serupa dengan orang lain dengan disleksia.

ikotkan cerita..budak nih, die ade abg yg sgt pandai. Sentiasa dpt no 1. sampai cikgu p0n xcaye yg nudak nih adek kpd abg tuh..huhu~ parents dak nih asek salah kan die..pakse die belajar and tak memahami anak die..
aiseh.. bukannyer nak check buku anak die..nak tgk result jeh..mane boleh


sbbkan tak tahan ngan perangai anak die.. so..budak nih dihantar ke sebuah sekolah asrama penuh..kesian dak nih menangis hari2 sbb takot duduk asram..dlm kelas..cikgu2 semua xsuke die..perli2 die..ckp die b%do& la..cra*y la..mcm2..budak nih jadik tension nak belajar..

one day..dtg lah seorang cikgu penganti utk subject seni..ehem2 inilah hero nyer..konon herolahkan..
sbbkan cikgu concern pasal anak murid die..die p0n check la semua buku latihan..pegi umah dak nih..(ahaks..nih la contoh2 cikgu berdedikasi..hehe) sgt penyabar..ouh..itulah ciri2 seorng cikgu..;P
hurm.. dak nih menulis terbalik..mcm tulisan yg dipantulkan atas cermin..

lepas dah identify yg budak nih disleksiakan.. cikgu die p0n bercerita lah dlm kelas..nak bgtau kat budak nih secare indirect lah yg die dikleksia.. menarik kan?
one of mereke2 yg dikleksia jgk..Albert Einstein~ super genius..heh!
then..cikgu tuh mmg pandailah motivate dah tuh..


dak nh baru usia 9 tahun and dah sgt mahir melukis..cantek!
ade one of lukisan die sedih weyh..
die buat mcm buku..
ade 4 orang in one family, emak, ayah, abg and die...
bile kite selak buku tuh laju2...gmbr dak kecik tuh makin lame makin jauh dari gmbr tuh and terus hilang..sedih okeyh! mcm kn pinggirlah,,
ayah die terlalu put high target..kurang memberi kasih syg & kurang bg kate2 semangat

senanyer nak tulis ayat2 cikgu tuh ..tp dah lupe..-___- huhu~~ nh disleksia gak keh? ;P

last sekalikan..dah nih menjadi seorang budak yg sgt pintar & membanggekan parents die!
go ishaan..name dah tuh..huhu!

fahami & sayangi mereke..>__<
l.o.l
adios!
to be continue..heh! mencari mood utk mengarang final report senanyer..;P

Wednesday, January 13, 2010

dan sebenarnya..

salam ;)
semoga Allah merahmati kita semua..
insya-Allah..

c i n t a
bukan untuk dimiliki


kerna cinta itu adalah satu anugerah
dikongsi bersama bertambah ceria & bahagia
 ;)

Sunday, January 3, 2010

nikmat.love bella. & doa.

salam ;)
semoga Allah sentiasa merahmatimu..

bila nikmat itu sentiasa ade depan mata, jarang kita hargai.bila dah xde baru kite terasa..sudah terlambatkah utk kite perbaikinya? sesunggunya rahmat Allah melebihi kemurkaannya :)

ehem2.. baru jeh beberape hari masuk tahun 2010..mcm xpecayakan? glup..tp percayalah..dah 2010..@_@
kdg2 tersasul jgk
..tahun depan..sepatutnya tahun nih..
umur berape eh? 20 ..eh.sepatutnya 2* ;P
..maseh menulis 2 januari 2009..
agak kekok utk tulis 020210..huhu~

antara msg new year yg aku teringat2 sampai skrg..
-apabila kamu berazam maka bertawakallah kpd Allah..set a new target for this new year..
-Happy New Year 2010 :) ..eyh..sempat lg eh nak PK! isk3..
& thnx2 a lot kpd yg mendoakan, ameen ;)

this January will be unpredictable month for me..sound weirdla..huhu~
sudah bersediakan utk kembali ke uTp?
the most important event is on 14th January 2010..the day before..
my schoolmate, my classmate, my usrahmate, my murid, my suppportmate(ade keh?)..my friend....
yaa.. dah 5 tahun kite keluar sekolahkan? (2006-2010)..
dok kat kelas bergossip sane sini..eh..mane boleh..silap. kamukan badar..;P..hehe
belajar add math same..belajar akaun same2..kamu masih ingat kunci kira2?? penghutang? pemiutang? liabiliti? aset?..hehe.. tido dlm kelas same2..lalala..but kamu xseteruk kite tidolah kan time tuh..isk2..
hari  tuh kita g umah pn. saadiah..cerita tentang kamu..ehem2..die masih ingat kite semua tau!~ pn. saadiah kirim salam & said take care kat kamu..kompem kamu ingat lg pn.saadiah..cikgu add math..BEST! ;)

isk2...betullah benda yg plg jauh dgn kita adalah masa lalukan? kompem benda yg kita xkan dapat balik event berbillion or berjuta duit kita bayar still..masa lalu tak leh dibeli..-___- ouh..

kamu!the day kite tahu kamu..kamu dimasukkan ke ICU, sebaldi air mata hilang...ouh..stop..
sudah2..dah setahun berlalu..
ye..kita tahu kamu kuat! spirit!! semoga Allah sentiasa beri kekuatan dan ketenangan hati kpdmu..
kamu insan istimewa..
Allah uji kamu sbb die syg kamu..dia tahu kamu mampu menempuhi ujian itu,,
Allah sayang kamu Nabila Huda..
-__-..kdg2 kita terPk..kalo berada ditempat kamu..mampukah kita menjadi setabah & sekuat kamu..
okeyh...dah jadik karangan pulak..>__<

to my dearest Nabila Huda & Asma(adek bella) ;) :
.. semoga Allah permudahkan segala urusanmu...
...sentiasa diberi kekuatan, ketabahan dan ketenangan hati...
...semoga sentiasa sehat & ceria..
..chaiyok2!! ^___^
..uhibbikum fillah..insya Allah.

kpd yg membace blog nih..tolong doakan Nabila Huda..semoga selamat pembedahan sum2 tulang pd 14 January 2010..dan hari2 mendatang..insya Allah..

spiritto! hehe

p/s:dapat hadiah unexpected dr Acik Bani:- Menunggu Cinta Tuhan, By Lily Haslina Nasir..tQ ;)